Kwaliteit
De basis voor goede zorg
De kwaliteit van onze zorg moet goed zijn. Daarom is het nodig dat Accare goed georganiseerd is als bedrijf. En dat onze zorg goed werkt en verloopt. Op deze pagina lees je hoe wij hieraan werken.
HKZ-certificaat
Accare is HKZ-gecertificeerd. HKZ staat voor Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector. Het certificaat geeft aan dat we:
- de cliënt centraal stellen
- serieus werk maken van onze kwaliteit van de zorg
- voldoen aan de eisen van de zorg die cliënten, zorgverleners en de overheid ons stellen
- als bedrijf goed georganiseerd zijn
- elke dag leren hoe we nog beter zorg kunnen verlenen
Kwaliteitsstatuut
Accare heeft ook een kwaliteitsstatuut. Daarin staat hoe Accare haar zorg aan cliënten heeft georganiseerd. Het hele proces van verwijzing, aanmelding, intake, diagnostiek, behandeling, afsluiting en nazorg wordt erin beschreven. Ook staat erin wie verantwoordelijk is voor de behandeling, hoe Accare de behandeling van klachten heeft geregeld en hoe je als cliënt kunt meedenken en meepraten over onze zorg.
Het kwaliteitsstatuut is verplicht voor de zorg aan cliënten van 18 jaar en ouder.
Download het kwaliteitsstatuut
Professioneel statuut
Het komt vaak voor dat er meer behandelaren betrokken zijn de behandeling van een kind of jongere. Binnen Accare hebben we afspraken gemaakt over hoe we dat doen. Hiervoor hebben we een professioneel statuut gemaakt.