Spring naar inhoud
Jouw omgeving

Meldingen en klachten

Als je niet tevreden bent over Accare

Je krijgt behandeling bij ons en vindt dat het beter kan. Dat horen we graag van je, zodat wij onze zorg beter kunnen maken. Hieronder hebben we op een rij gezet wat jij en/of je ouders kunnen doen.

Praat met je behandelaar

Vertel het ons als je niet tevreden bent met de behandeling. We denken graag met je mee over hoe we het beter kunnen krijgen. Het beste is om het direct met je behandelaar te bespreken. Dan is het meteen duidelijk dat je niet tevreden bent. Samen kun je dan kijken waar het aan ligt, en naar een oplossing zoeken.

Soms wil je niet in gesprek met je behandelaar. Omdat je geen klik hebt bijvoorbeeld. Of omdat je het gesprek te lastig vindt. Je kunt dan ook een gesprek aanvragen met de leidinggevende van jouw behandelaar.

Schakel de klachtenfunctionaris in

Kom je er niet uit met je behandelaar of diens leidinggevende? Of wil je om andere redenen met iemand anders spreken? Dan kun je dat doen met de klachtenfunctionaris van Accare. De klachtenfunctionaris kan jou precies vertellen wat je het beste kunt doen en helpt je daarbij.

Pieter Hogeveen is onze klachtenfunctionaris. Hij is bereikbaar op telefoonnummer 06 868 202 16. Of stuur een e-mail naar: p.hogeveen@accare.nl.

Je kunt een melding doen

Wil je liever niet in gesprek? Geen probleem, zet dan op papier wat je dwars zit. Daar hebben we het meldingsformulier voor. Je melding of klacht wordt gelezen door de leidinggevende van jouw behandelaar. Je kunt het ook eerst laten lezen door Pieter Hogeveen. Hij kan je helpen het goed op papier te zetten. Wanneer je deze hebt ingediend nemen we binnen vijf werkdagen contact met je op.

Een klacht indienen bij de klachtencommissie

Je kunt ook een klacht indienen bij de klachtencommissie. Dit is een speciale commissie die zich bezighoudt met de behandeling van klachten onder leiding van een onafhankelijk voorzitter, dat wil zeggen iemand die niet bij Accare werkt. Daar hebben we een klachtenreglement voor (hieronder te downloaden). De klachtencommissie laat binnen drie werkdagen weten wat zij met jouw klacht doen. Zij kunnen je bijvoorbeeld uitnodigen voor een gesprek met de klachtencommissie en degene over wie je klacht gaat. 

Een klacht indienen bij de klachtencommissie doe je door een brief te sturen naar:
Klachtencommissie Patiëntenzorg Accare
t.a.v. secretaris klachtencommissie de heer F. Kamminga
Postbus 39
9400 AA Assen

Verplichte zorg

Wanneer je een melding of klacht hebt over de verplichte zorg die je ontvangt op grond van de Wet Verplichte GGZ (Wvggz) gaat het nét even anders. Deze worden namelijk niet door Accare behandeld maar door de onafhankelijke Regionale Klachtencommissie Wvggz Drenthe (voor alle duidelijkheid; ook meldingen en klachten uit andere provincies worden door deze regionale klachtencommissie in behandeling genomen).

Je kunt een melding of klacht over verplichte zorg indienen door een e-mail te sturen naar: klachtencommissie.clienten@ggzdrenthe.nl, of je belt met de secretaris van deze commissie via 06 211 002 49.

Vertrouwenspersoon

Wanneer je met iemand wilt spreken die 100% onafhankelijk is, kun je ook gebruik maken van een vertrouwenspersoon. Wil je daar meer over weten? Klik dan hier.

Wie ben jij?

Om onze website te verbeteren willen wij graag weten wie jij bent. Je helpt ons enorm als je op 'start' klikt en de vraag beantwoordt over tot welke doelgroep jij behoort. Het invullen van de vraag is volledig anoniem. 

Namens Accare, alvast bedankt!

Wie ben jij?

Ik ben Dit veld is verplicht

Alle velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.