Meldingen en klachten
Als je niet tevreden bent over Accare
Je krijgt behandeling bij ons en vindt dat het beter kan. Dat horen we graag van je, zodat wij onze zorg beter kunnen maken. Hieronder hebben we op een rij gezet wat jij en/of je ouders kunnen doen.
Praat met je behandelaar
Vertel het ons als je niet tevreden bent met de behandeling. We denken graag met je mee over hoe we het beter kunnen krijgen. Het beste is om het direct met je behandelaar te bespreken. Dan is het meteen duidelijk dat je niet tevreden bent. Samen kun je dan kijken waar het aan ligt, en naar een oplossing zoeken.
Soms wil je niet in gesprek met je behandelaar. Omdat je geen klik hebt bijvoorbeeld. Of omdat je het gesprek te lastig vindt. Je kunt dan ook een gesprek aanvragen met de leidinggevende van jouw behandelaar.
Schakel de klachtenfunctionaris in
Kom je er niet uit met je behandelaar of diens leidinggevende? Of wil je om andere redenen met iemand anders spreken? Dan kun je dat doen met de klachtenfunctionaris van Accare. De klachtenfunctionaris kan jou precies vertellen wat je het beste kunt doen en helpt je daarbij.
Pieter Hogeveen is onze klachtenfunctionaris. Hij is bereikbaar op telefoonnummer 06 868 202 16. Of stuur een e-mail naar: p.hogeveen@accare.nl.
Je kunt een melding doen
Wil je liever niet in gesprek? Geen probleem, zet dan op papier wat je dwars zit. Daar hebben we het meldingsformulier voor. Je melding of klacht wordt gelezen door de leidinggevende van jouw behandelaar. Je kunt het ook eerst laten lezen door Pieter Hogeveen. Hij kan je helpen het goed op papier te zetten. Wanneer je deze hebt ingediend nemen we binnen vijf werkdagen contact met je op.
Een klacht indienen bij de klachtencommissie
Je kunt ook naar de klachtencommissie stappen. Dit is een speciale commissie die zich bezighoudt met de behandeling van klachten. Daar hebben we een klachtenreglement voor. De klachtencommissie laat al binnen drie werkdagen weten wat zij met jouw klacht doen. Zij kunnen je bijvoorbeeld uitnodigen voor een gesprek om het over jouw klacht te hebben.
Een klacht indienen bij de klachtencommissie doe je door een brief te sturen naar:
Klachtencommissie Patiëntenzorg Accare
t.a.v. secretaris klachtencommissie de heer F. Kamminga
Postbus 39
9400 AA Assen
Verplichte zorg
Wanneer je een melding of klacht hebt over de verplichte zorg die je ontvangt op grond van de Wet Verplichte GGZ (Wvggz) gaat het nét even anders. Deze worden namelijk niet door Accare behandeld maar door de onafhankelijke Regionale Klachtencommissie Wvggz Drenthe (voor alle duidelijkheid; ook meldingen en klachten uit andere provincies worden door deze regionale klachtencommissie in behandeling genomen).
Je kunt een melding of klacht over verplichte zorg indienen door een e-mail te sturen naar: klachtencommissie.clienten@ggzdrenthe.nl, of je belt met de secretaris van deze commissie via 06 211 002 49.
Vertrouwenspersoon
Wanneer je met iemand wilt spreken die 100% onafhankelijk is, kun je ook gebruik maken van een vertrouwenspersoon. Wil je daar meer over weten? Klik dan hier.