Spring naar inhoud
Jouw omgeving

Cliëntenraad

De cliëntenraad komt op voor de belangen van alle cliënten die bij Accare in zorg zijn. Zij kijkt naar wat voor cliënten van Accare in het algemeen belangrijk is. De cliëntenraad bestaat uit jongeren en ouders van jongeren die bij Accare in zorg zijn. Ze luisteren graag naar jouw ervaringen met en ideeën over Accare.

Contact met de cliëntenraad

De cliëntenraad is te bereiken via de voorzitter, Annet van Woerdekom, op 06- 290 621 87.
Je kunt ook een e-mail sturen naar: clientenraad@accare.nl

De cliëntenraad

  • denkt en praat mee over onderwerpen die voor cliënten van belang zijn, zoals de benoeming van een nieuwe bestuurder, verbouwing van een poli of de kliniek en de vaststelling van de begroting

  • geeft feedback waar dat nodig is

  • geeft gevraagd en ongevraagd advies

  • informeert cliënten en hun ouders/verzorgers over haar werkzaamheden en de resultaten daarvan

  • vraagt regelmatig naar de wensen en meningen van cliënten en hun ouders/verzorgers

Waarom we een cliëntenraad hebben

Cliëntparticipatie betekent dat cliënten meedenken en meepraten over hoe de zorg eruitziet. We zijn ervan overtuigd dat de kwaliteit van onze zorg beter wordt als cliënten hierbij betrokken worden. We willen graag leren van de kennis en ervaring van onze cliënten.

Wie vormen de cliëntenraad

De cliëntenraad bestaat uit jongeren die bij Accare in zorg zijn (geweest) en hun ouders/verzorgers. Zij stellen zich aan je voor op deze pagina. Om lid te kunnen worden van de cliëntenraad moet je 16 jaar of ouder zijn. 

Missie en visie

De visie van de cliëntenraad is wat ze willen bereiken, hun missie is wat ze doen om dat te bereiken.

Visie:
Wij spreken namens de kinderen, jongeren en hun ouders die hulp krijgen van Accare. We zorgen ervoor dat hun mening en ervaringen worden gehoord, zodat de hulp steeds beter wordt.

Missie:
We willen dat iedereen goede hulp krijgt bij Accare. Daarom geven we advies aan Accare over wat beter kan, op een vriendelijke maar duidelijke manier. We luisteren goed naar wat kinderen, jongeren en ouders belangrijk vinden en bespreken met Accare wat we hebben gehoord. We zorgen ervoor dat jongeren en ouders weten wat wij doen.

Bijeenkomsten van de cliëntenraad

De cliëntenraad vergadert vijf keer per jaar online met het bestuur van Accare. Deze vergadering duurt ongeveer 1,5 uur en is altijd op dinsdagavond. Daarnaast heeft de cliëntenraad ook vijf keer per jaar een online vergadering zonder medewerkers van Accare. Leden van de cliëntenraad krijgen een vergoeding van Accare voor hun tijd en inzet.

Wil je een keer bij een vergadering zijn? Neem dan contact op met de cliëntenraad.

Lid worden van de cliëntenraad

De cliëntenraad heeft maximaal 9 leden. Op dit moment is de raad compleet, je kunt daarom nu geen lid worden van de cliëntenraad. Als er weer plek vrij is en ze nieuwe leden zoeken, kun je je aanmelden. Dit komt dan hier op de website te staan en we laten cliënten en hun ouders/verzorgers op andere manieren weten dat de cliëntenraad op zoek is naar nieuwe leden.