Spring naar inhoud
Jouw omgeving

Cliëntenraad

De cliëntenraad komt op voor de belangen van alle cliënten die bij Accare in zorg zijn. Zij kijkt naar wat voor cliënten van Accare in het algemeen belangrijk is. De cliëntenraad bestaat uit jongeren en ouders van jongeren die bij Accare in zorg zijn. Ze luisteren graag naar jouw ervaringen met en ideeën over Accare.

Contact met de cliëntenraad

De cliëntenraad is te bereiken via de voorzitter, Annet van Woerdekom, op 06- 290 621 87.
Je kunt ook een e-mail sturen naar: clientenraad@accare.nl

De cliëntenraad

  • denkt en praat mee over onderwerpen die voor cliënten van belang zijn, zoals de benoeming van een nieuwe bestuurder, verbouwing van een poli of de kliniek en de vaststelling van de begroting

  • geeft feedback waar dat nodig is

  • geeft gevraagd en ongevraagd advies

  • informeert cliënten en hun ouders/verzorgers over haar werkzaamheden en de resultaten daarvan

  • vraagt regelmatig naar de wensen en meningen van cliënten en hun ouders/verzorgers

Waarom we een cliëntenraad hebben

Cliëntparticipatie betekent dat cliënten meedenken en meepraten over hoe de zorg eruitziet. We zijn ervan overtuigd dat de kwaliteit van onze zorg beter wordt als cliënten hierbij betrokken worden. We willen graag leren van de kennis en ervaring van onze cliënten.

Wie vormen de cliëntenraad

De cliëntenraad bestaat uit jongeren die bij Accare in zorg zijn (geweest) en hun ouders/verzorgers. Zij stellen zich aan je voor op deze pagina. Om deel te kunnen nemen aan de cliëntenraad moet je minimaal 16 jaar zijn. 

Missie en visie

De visie van de cliëntenraad is: 
Wij zijn de gevraagde en ongevraagde stem van en voor de cliënten van Accare om de zorgverlening voortdurend te blijven verbeteren.

Haar missie is:
Vanuit onze motivatie om goede zorgverlening te realiseren en te optimaliseren, geven wij proactief advies over de belangen van cliënten van Accare en hun naasten op een positief-kritische wijze. Door goed te luisteren en het breed inzetten van achterbanparticipatie nemen we het cliëntperspectief mee op alle onderdelen van de zorg en kwaliteit. We zorgen daarbij ook voor een goede terugkoppeling naar onze achterban.

Bijeenkomsten van de cliëntenraad

De cliëntenraad vergadert vijf keer per jaar online met het bestuur van Accare. Deze vergadering duurt ongeveer 1,5 uur en is altijd op dinsdagavond. Daarnaast heeft de cliëntenraad ook vijf keer per jaar een online vergadering zonder medewerkers van Accare. Leden van de cliëntenraad krijgen een vergoeding van Accare voor hun tijd en inzet.

Wil je een keer bij een vergadering zijn? Neem dan contact op met de cliëntenraad.

Lid worden van de cliëntenraad

De cliëntenraad is op zoek naar enkele ouders die lid willen worden. Heb je een kind in zorg bij Accare en wil je graag meedenken en meepraten over onderwerpen die voor cliënten van belang zijn? Meld je dan aan via clientenraad@accare.nl voor een kennismakingsgesprek. Wil je liever eerst wat meer informatie? Neem dan contact op met Annet van Woerdekom (voorzitter van de cliëntenraad) op 06- 290 621 87 of Simone Wiersma (Accare) via 06- 868 132 60.

Samen kunnen we de zorg voor onze kinderen nog beter maken!

Wie ben jij?

Om onze website te verbeteren willen wij graag weten wie jij bent. Je helpt ons enorm als je op 'start' klikt en de vraag beantwoordt over tot welke doelgroep jij behoort. Het invullen van de vraag is volledig anoniem. 

Namens Accare, alvast bedankt!

Wie ben jij?

Ik ben Dit veld is verplicht

Alle velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.