Spring naar inhoud
Jouw omgeving

Cliëntenraad

De cliëntenraad komt op voor de belangen van alle cliënten die bij Accare in zorg zijn. Zij kijkt naar wat voor cliënten van Accare in het algemeen belangrijk is. De cliëntenraad bestaat uit jongeren en ouders van jongeren die bij Accare in zorg zijn. Ze luisteren graag naar jouw ervaringen met en ideeën over Accare.

Contact met de cliëntenraad

De cliëntenraad is te bereiken via de voorzitter, Annet van Woerdekom, op 06- 290 621 87.
Je kunt ook een e-mail sturen naar: clientenraad@accare.nl

De cliëntenraad

  • denkt, praat en beslist mee over onderwerpen die voor cliënten van belang zijn, zoals de benoeming van een nieuwe bestuurder, verbouwing van een poli of de kliniek en de vaststelling van de begroting

  • geeft feedback waar dat nodig is

  • geeft gevraagd en ongevraagd advies

  • informeert cliënten en hun ouders/verzorgers over haar werkzaamheden en de resultaten daarvan

  • vraagt regelmatig naar de wensen en meningen van cliënten en hun ouders/verzorgers

Waarom we een cliëntenraad hebben

Cliëntparticipatie betekent dat cliënten meedenken, meepraten en meebeslissen over hoe de zorg eruitziet. We zijn ervan overtuigd dat de kwaliteit van onze zorg beter wordt als cliënten hierbij betrokken worden.  We willen graag leren van de kennis en ervaring van jou als cliënt bij Accare.

Wie vormen de cliëntenraad

De cliëntenraad bestaat uit jongeren die bij Accare in zorg zijn (geweest) en hun ouders/verzorgers. Zij stellen zich aan je voor op deze pagina. Om deel te kunnen nemen aan de cliëntenraad moet je minimaal 16 jaar zijn. 

Missie en visie

De visie van de cliëntenraad is: 
Wij zijn de gevraagde en ongevraagde stem van en voor de cliënten van Accare om de zorgverlening voortdurend te blijven verbeteren.

Haar missie is:
Vanuit onze motivatie om goede zorgverlening te realiseren en te optimaliseren, geven wij proactief advies over de belangen van cliënten van Accare en hun naasten op een positief-kritische wijze. Door goed te luisteren en het breed inzetten van achterbanparticipatie nemen we het cliëntperspectief mee op alle onderdelen van de zorg en kwaliteit. We zorgen daarbij ook voor een goede terugkoppeling naar onze achterban.

Bijeenkomsten van de cliëntenraad

De cliëntenraad vergadert vijf keer per jaar online met het bestuur van Accare. Een vergadering duurt zo’n 1,5 uur en wordt altijd op dinsdagavond gehouden. Wil je een keer aanwezig zijn bij een bijeenkomst van de cliëntenraad? Neem dan contact op met de cliëntenraad voor meer informatie.

Lid worden van de cliëntenraad

Aanmelden voor de cliëntenraad kan alleen als zij nieuwe leden zoeken. Op dit moment is de cliëntenraad niet op zoek naar nieuwe leden. Het is momenteel dan ook niet mogelijk om je hiervoor aan te melden.