Praktische informatie
Wat je moet weten
Als je bij ons een behandeling krijgt, dan zijn er praktische dingen die handig zijn om te weten. Wat is de wachttijd voor jouw locatie, bijvoorbeeld? Wat verandert er als je 18 wordt? En hoe kun je je dossier inzien? Antwoorden op deze en andere vragen vind je op deze pagina.
Lees meer over
-
Aanmelding en verwijzing
Je kunt niet zomaar een afspraak met ons maken. Voor de hulp die wij bieden heb je altijd een verwijzing nodig.
Meer informatie over Aanmelding en verwijzing -
Wachttijden per locatie
Na aanmelding moet je vaak even wachten. Je kunt ook moeten wachten tussen het eerste gesprek en start van de behandeling. Bekijk de wachttijden.
Meer informatie over Wachttijden per locatie -
Behandeling van begin tot eind
Wat gebeurt er als je bij ons in behandeling komt? En hoe lang duurt een behandeling? We leggen uit wat je kunt verwachten.
Meer informatie over Behandeling van begin tot eind -
Als je jonger bent dan 18 jaar
Ben je bij ons in behandeling en jonger dan 18 jaar? Dan ben je minderjarig. Bij sommige dingen heb je je ouders dan nodig. Hier staat alles op een rijtje.
Meer informatie over Als je jonger bent dan 18 jaar -
Je bent 18 jaar of ouder
Ben je 18 jaar of ouder? Dan ben je meerderjarig. Je moet dan dingen zelf gaan regelen. Zoals een zorgverzekering
Meer informatie over Je bent 18 jaar of ouder -
Klachten
Is er niet goed naar je geluisterd? Zijn er tijdens de behandeling dingen gebeurd die je niet oké vond? Laat het ons weten. Zodat wij jou beter kunnen...
Meer informatie over Klachten -
Kosten
Jouw behandeling bij Accare kost geld. De gemeente of de zorgverzekeraar betaalt jouw behandeling.
Meer informatie over Kosten -
Cliëntparticipatie
Jouw mening en de mening van je ouders zijn belangrijk voor ons: zo kunnen wij onze organisatie en onze zorg verbeteren.
Meer informatie over Cliëntparticipatie -
Dossier
Als je bij ons in behandeling bent, maken we een dossier over je. Wil je weten wat daarin staat? Dat kan. Afhankelijk van je leeftijd.
Meer informatie over Dossier -
Crisis en spoed
Wat moet je doen als je direct hulp nodig hebt? Als je met spoed iemand wilt spreken? Hier vind je de telefoonnummers.
Meer informatie over Crisis en spoed -
Meedoen aan wetenschappelijk onderzoek
Wij doen onderzoek naar het effect van onze behandelingen. En we zoeken uit waar psychische problemen vandaan komen. Jij kunt hierbij helpen.
Meer informatie over Meedoen aan wetenschappelijk onderzoek -
Digitale vragenlijsten
Bij onze behandelingen werken we met vragenlijsten. Dat is één van de manieren waarop we jouw behandeling en de werkwijze van Accare evalueren.
Meer informatie over Digitale vragenlijsten -
Verhuizing
Verhuis je naar een andere gemeente, ga je naar een pleeggezin of naar het buitenland? Hier moet je rekening mee houden.
Meer informatie over Verhuizing -
Onze algemene voorwaarden
Elke GGZ-instelling heeft algemene leveringsvoorwaarden. Kortweg: de algemene voorwaarden. Dit is een document waarin regels beschreven staan. Regels waaraan...
Meer informatie over Onze algemene voorwaarden -
Verplichte zorg
Soms is zorg dringend nodig. Als je bijvoorbeeld gevaarlijk bent voor jezelf of anderen. Je krijgt dan verplichte zorg.
Meer informatie over Verplichte zorg -
Cliënttevredenheid
Aan het eind van elke behandeling vragen wij jou en je ouders wat je van je behandeling vond.
Meer informatie over Cliënttevredenheid -
Vertrouwenspersonen
Heb je vragen of klachten over jouw behandeling bij Accare? Een vertrouwenspersoon kan je daarbij helpen.
Meer informatie over Vertrouwenspersonen -
Afspraak afzeggen
Het kan gebeuren dat het je niet lukt om op jouw afspraak te komen. Dan is het belangrijk dat je de afspraak op tijd afzegt. Minimaal 24 uur van te voren.
Meer informatie over Afspraak afzeggen