Spring naar inhoud
Jouw omgeving

Cliëntparticipatie

Meepraten over Accare

Binnen Accare vinden we cliëntparticipatie erg belangrijk. We willen graag weten hoe we onze zorg kunnen verbeteren, maar daarvoor hebben we feedback nodig op de zorg die we bieden. Deze feedback vragen we op verschillende manieren. We noemen dit cliëntparticipatie.

Cliëntparticipatie geeft cliënten en hun ouders/verzorgers ook de gelegenheid om mee te praten over de manier waarop we werken. Goede ideeën helpen ons om onze organisatie en onze zorg te verbeteren. Meepraten kan op verschillende manieren.

Meepraten? Kies een manier die bij jou past

  • Digitale vragenlijst

    Als je in behandeling komt bij Accare vragen we je om een inschrijfformulier in te vullen. Met dit formulier vragen we naar jouw gegevens. Ook vragen we of je algemene informatie van Accare wilt ontvangen, zoals een nieuwsbrief of vragenlijst. Als je aangeeft dat je dit wilt, krijg je een paar keer per jaar via e-mail een vragenlijst van ons toegestuurd over verschillende onderwerpen. Deze vragenlijst vul je online in, meestal kan dat in een paar minuten. Het invullen van een vragenlijst is uiteraard niet verplicht. Je bepaalt zelf per vragenlijst of je deze in wilt vullen. Jouw antwoorden zijn anoniem; niemand weet dat de antwoorden van jou zijn. Je krijgt achteraf altijd een bericht van ons met de uitkomsten van de vragenlijst, waarbij we je ook laten weten wat we hiermee gaan doen.

  • Cliëntenpanel

    Het cliëntenpanel van Accare bestaat uit jongeren en ouders/verzorgers die af en toe mee willen denken over onze zorg. We organiseren een paar keer per jaar een online bijeenkomst voor het panel. Met een groepje cliënten en ouders/verzorgers gaan we dan in gesprek over onderwerpen waar we bij Accare mee bezig zijn. Hierbij kun je denken aan thema's zoals digitale zorg, wachttijden en betrokkenheid van ouders/verzorgers bij de behandeling van hun kind. Als je je aanmeldt voor het panel, krijg je voor iedere bijeenkomst een uitnodiging via e-mail. Je kunt per keer zelf beslissen of je wel of niet aanwezig bent, meedoen is niet verplicht. Per bijeenkomst waar je aan meedoet, krijg je een vergoeding van 25 euro.

  • Cliëntenraad

    De cliëntenraad van Accare bestaat uit jongeren en ouders/verzorgers die langere tijd betrokken zijn bij het verbeteren van onze zorg. De cliëntenraad denkt en praat mee over onze zorg. Accare vraagt advies aan de raad bij belangrijke veranderingen en thema's. Een nieuwe bestuurder of verbouwing bijvoorbeeld of de jaarrekening van Accare. In de wet staat bij welke onderwerpen de cliëntenraad moet adviseren. Daarnaast geeft de cliëntenraad ook ongevraagd advies aan Accare.

Iedereen is welkom, geen specifieke kennis nodig

iedereen kan zich aanmelden, je hoeft geen bijzondere kennis of opleiding te hebben om mee te kunnen praten. We horen heel graag wat jouw ervaring is met Accare!

Zo meld je je aan

Je kunt je via het aanmeldformulier hieronder aanmelden voor het cliëntenpanel. Wil je meedoen aan de vragenlijsten, dan kun je dit aangeven op het inschrijfformulier of hierover een mail sturen naar meedenkenoverdezorg@accare.nl.

Aanmelden voor de cliëntenraad kan alleen als zij nieuwe leden zoeken. Klik hier voor meer informatie over de cliëntenraad.

Meer weten? Neem contact op met