Cliëntparticipatie
Meepraten over Accare
Binnen Accare vinden we cliëntparticipatie erg belangrijk. We willen graag weten hoe we onze zorg kunnen verbeteren, maar daarvoor hebben we feedback nodig op de zorg die we bieden. Deze feedback vragen we op verschillende manieren. We noemen dit cliëntparticipatie.
Cliëntparticipatie geeft cliënten en hun ouders/verzorgers ook de gelegenheid om mee te praten over de manier waarop we werken. Goede ideeën helpen ons om onze organisatie en onze zorg te verbeteren. Meepraten kan op verschillende manieren.
Meepraten? Kies een manier die bij jou past
-
Digitale enquêtes
Als je in behandeling komt bij Accare vragen we jou om een basisregistratieformulier in te vullen. Met dit formulier vragen we naar jouw gegevens. Ook vragen we of je algemene informatie van Accare wilt ontvangen, zoals een nieuwsbrief of enquête. Als je aankruist dat je dit wilt, krijg je gemiddeld 4 keer per jaar een enquête van ons over verschillende onderwerpen. Deze enquête vul je online in, meestal lukt dat in een paar minuten. Het invullen van de enquête is uiteraard niet verplicht. Je bepaalt zelf per enquête of je deze in wilt vullen. Jouw antwoorden worden anoniem verwerkt. Je krijgt altijd een terugkoppeling van de uitkomsten van de enquête, waarbij we je ook laten weten wat we hiermee gaan doen.
-
Cliëntenpanel
Het cliëntenpanel van Accare bestaat uit jongeren en ouders/verzorgers die af en toe mee willen denken over onze zorg. We organiseren een paar keer per jaar een online themabijeenkomst voor het panel. Met een groep cliënten en ouders/verzorgers (en soms ook medewerkers) gaan we in gesprek over onderwerpen waar we bij Accare mee bezig zijn. Hierbij kun je denken aan thema's zoals digitalisering in de zorg, wachttijden en betrokkenheid van ouders/verzorgers bij de behandeling van hun kind. Als je je aanmeldt voor het panel, kun je per keer zelf beslissen of je wel of niet bij een bijeenkomst aanwezig bent. Deelname is niet verplicht, je krijgt voor iedere bijeenkomst een vrijblijvende uitnodiging via e-mail. Per bijeenkomst waar je aan meedoet, krijg je een vergoeding van 25 euro.
-
Cliëntenraad
De cliëntenraad van Accare bestaat uit jongeren en ouders/verzorgers die structureel betrokken willen zijn bij het verbeteren van onze zorg. De cliëntenraad denkt en beslist mee over onze zorg en geeft feedback waar nodig. We vragen advies aan de raad bij belangrijke veranderingen of thema's. Een nieuwe bestuurder bijvoorbeeld of de jaarrekening van Accare. In de wet staat bij welke onderwerpen de cliëntenraad moet adviseren. Daarnaast geeft de cliëntenraad ook ongevraagd advies aan Accare.
Iedereen is welkom, geen specifieke kennis nodig
Je hoeft geen specifieke kennis of opleiding te hebben om mee te kunnen praten, iedereen kan zich aanmelden. We horen heel graag wat jouw ervaring is met Accare!
Zo meld je je aan
Je kunt je via het aanmeldformulier op onze website aanmelden voor het cliëntenpanel. Wil je meedoen aan de enquêtes, dan kun je dit aangeven op het basisregistratieformulier of hierover een mail sturen naar Simone Wiersma.
Aanmelden voor de cliëntenraad kan alleen als zij nieuwe leden zoeken. Klik hier voor meer informatie over de cliëntenraad.